سیستم های کنترل توربو ماشین ها

با توجه به عمر بالای تعداد زیادی از نیروگاه ها و صنایع کشور و به تبع آن قدیمی و فرسوده بودن سیستم های کنترل این نیروگاه ها و مشکلات شایع در این گونه از سیستم های کنترل از جمله:

  1. تعداد بالای خروج های ناخواسته
  2. مشکلات خطایابی
  3. ضعف در مانیتورینگ
  4. سطح پایین حفاظتی
گروه صنعتی راک سیستم جامع توربین خود را بر اساس سیستم های کنترل مطرح دنیا از جمله Siemens و Woodward توسعه داده است.

سیستم کنترل توربین گازی

این سیستم کنترل کاملا اقتصادی بوده و بنا به نیاز و سفارش کارفرما می‌تواند به صورت کامل جایگزین سیستم قدیمی شود و یا در ارتباط با سایر بخش های سیستم کنترل قدیمی جایگزین بخشی از سیستم قدیمی شود.

طراحی این سیستم کنترل به خوبی با انواع قدیمی سیستم کنترل از جمله هیدرولیکی، پنوماتیکی، الکتروهیدرولیکی سازگار شده است.

در صورت جایگزینی کامل کلیه لوپ های کنترلی – حفاظتی و سیکوئنس های توربین در یک پلت فرم پیاده می‌شوند و نیاز حداقلی به تجهیزات واسط داشته و هزینه نهایی پروژه را به شدت کاهش می‌دهد.

این سیستم کنترل بر اساس DCS طراحی شده و کاملا منعطف است و درجه های حفاظتی مورد نیاز سیستم و یا موارد مورد نظر کارفرما به سیستم اضافه می‌شود مانند (SIL & redundancy level).

توربین بخار

سیستم کنترل توربین راک در بخش توربین بخار می‌تواند جایگزین انواع قدیمی گاورنرهای توربین بخار از جمله الکترونیکی و یا هیدرولیکی شود و یا بنا به نیاز کارفرما جایگزین کلیه حفاظت ها و مراحل راه اندازی توربین شود.

در صورت جایگزینی کامل امکانات کنترلی و حفاظتی ویژه ای به سیستم اضافه خواهد شد از جمله:

  1. قابلیت راه اندازی اتوماتیک
  2. سیستم پخش بار ( Load sharing )
  3. سنکرون اتوماتیک
  4. مانیتورینگ کامل
  5. حفاظت اضافه سرعت ( Over Speed ) تک، دو و یا سه کاناله
اسکرول به بالا