سیستم سوخت ژنراتور و Gas Train چیست؟
در این مقاله شما میخوانید
سیستم سوخت ژنراتور
یک سیستم گاز سوختی در موتورهای گازسوز برای رساندن سوخت های گازی – مانند گاز طبیعی، بیوگاز یا هیدروژن – به محفظه احتراق موتور به طور موثر و ایمن طراحی شده است. اجزای اصلی این سیستم عبارتند از:
مخزن سوخت: گاز سوخت فشرده یا مایع را تا زمانی که موتور به آن نیاز داشته باشد ذخیره می کند.
خطوط سوخت: لوله های فلزی یا شیلنگ های انعطاف پذیر که سوخت را از مخزن به سیستم تزریق سوخت موتور منتقل می کنند.
تنظیم کننده فشار: فشار بالای سوخت خروجی از باک را تا حد مناسبی برای سیستم سوخت موتور کاهش می دهد.
سیستم تزریق سوخت: بسته به طراحی موتور، مقدار مناسب سوخت را به داخل محفظه احتراق، یا با وارد کردن گاز به منیفولد ورودی یا مستقیماً به داخل محفظه می رساند.
سیستم جرقه زنی: از شمع ها برای احتراق مخلوط هوا و سوخت در محفظه احتراق استفاده می کند.
سیستم اگزوز: گازهای خروجی از محفظه احتراق را از طریق لوله اگزوز به بیرون هدایت می کند و اغلب شامل اجزایی مانند یک کاتالیزور سه طرفه برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای است.
تهویه مناسب گاز سوخت برای جلوگیری از آسیب به اجزای موتور بسیار مهم است. این شامل حذف ناخالصی ها، تنظیم دما و اطمینان از فشار صحیح است. سیستم های تهویه گاز سوخت معمولاً عبارتند از:
اسکرابرها: مایعات و جامدات حجیم را از گاز سوخت خارج کنید.
هیترها: با حفظ دمای مناسب از تشکیل هیدرات ها جلوگیری می کند.
فیلترها: برای محافظت از سیستم تزریق سوخت، جامدات و مایعات ریز را حذف کنید.
اطمینان از اینکه گاز سوخت به درستی تنظیم شده است، راندمان احتراق را افزایش می دهد، انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش می دهد و طول عمر اجزای موتور را افزایش می دهد.
یک سیستم گاز سوختی در موتورهای گازسوز برای رساندن سوخت های گازی – مانند گاز طبیعی، بیوگاز یا هیدروژن – به محفظه احتراق موتور به طور موثر و ایمن طراحی شده است. اجزای اصلی این سیستم عبارتند از:
مخزن سوخت: گاز سوخت فشرده یا مایع را تا زمانی که موتور به آن نیاز داشته باشد ذخیره می کند.
خطوط سوخت: لوله های فلزی یا شیلنگ های انعطاف پذیر که سوخت را از مخزن به سیستم تزریق سوخت موتور منتقل می کنند.
تنظیم کننده فشار: فشار بالای سوخت خروجی از باک را تا حد مناسبی برای سیستم سوخت موتور کاهش می دهد.
سیستم تزریق سوخت: بسته به طراحی موتور، مقدار مناسب سوخت را به داخل محفظه احتراق، یا با وارد کردن گاز به منیفولد ورودی یا مستقیماً به داخل محفظه می رساند.
سیستم جرقه زنی: از شمع ها برای احتراق مخلوط هوا و سوخت در محفظه احتراق استفاده می کند.
سیستم اگزوز: گازهای خروجی از محفظه احتراق را از طریق لوله اگزوز به بیرون هدایت می کند و اغلب شامل اجزایی مانند یک کاتالیزور سه طرفه برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای است.
تهویه مناسب گاز سوخت برای جلوگیری از آسیب به اجزای موتور بسیار مهم است. این شامل حذف ناخالصی ها، تنظیم دما و اطمینان از فشار صحیح است. سیستم های تهویه گاز سوخت معمولاً عبارتند از:
اسکرابرها: مایعات و جامدات حجیم را از گاز سوخت خارج کنید.
هیترها: با حفظ دمای مناسب از تشکیل هیدرات ها جلوگیری می کند.
فیلترها: برای محافظت از سیستم تزریق سوخت، جامدات و مایعات ریز را حذف کنید.
اطمینان از اینکه گاز سوخت به درستی تنظیم شده است، راندمان احتراق را افزایش می دهد، انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش می دهد و طول عمر اجزای موتور را افزایش می دهد.
کنترل موتورهای گازسوز با سیستمهای پیشرفته ایرانی
تحریمهای اعمال شده علیه ایران، دسترسی به خدمات و قطعات یدکی شرکت های مختلف تولید کننده ژنراتور گازسوز را برای کاربران ایرانی دشوار کرده است.
شرکت راک با درک این چالش، اقدام به طراحی و ساخت سیستمهای کنترل بهینه و مطمئن برای موتورهای گازسوز کرده است. این سیستمها با استفاده از فناوریهای روز دنیا و با تکیه بر دانش و تخصص مهندسان ایرانی، به گونهای طراحی شدهاند که نیازهای مختلف کاربران ایرانی را به طور کامل برآورده کنند.
سیستم های کنترل راک برای طیف گستردهای از موتورها، از جمله مدلهای قدیمی و جدید، قابل استفاده هستند.
شما میتوانید برای آشنایی با خدمات و محصولات ما از صفحه اصلی و فروشگاه آنلاین دیدن فرمایید.