کنترل و ابزاردقیق

1) دستگاه لوله خم کن CNC

دستگاه لوله خم کن CNC، جهت ایجاد خم با زاویه دلخواه برای لوله های فولادی بدون درز مورد استفاده قرار می گیرد. این لوله های فولادی در بخش سوپرهیت بویلر کاربرد دارند و قادر به تحمل دما و فشار بالا می باشد.

یک نمونه از این دستگاه در نیروگاه ایرانشهر مورد بهره برداری بوده که دارای مشکلات عدیده بوده است. با توجه به عدم کارایی مناسب دستگاه، گروه صنعتی رهپویان انرژی کاویان به درخواست نیروگاه ایرانشهر، سیستم کنترل و هیدرولیک دستگاه را مورد ارزیابی قرار داده و سیستم کنترلی مناسب شامل PLC و HMI خریداری کرده و برنامه نویسی کامل آن را انجام داده است.

این دستگاه جزو معدود دستگاه های لوله خم کن CNC در بین نیروگاه های ایران می باشد، این دستگاه از طریق جک های هیدرولیکی کار می کند که سیستم کنترل آن توسط PLC و سویچ های حفاظتی صورت می گیرد . از جمله مشکلات این دستگاه سیستم کنترل برای فرمان پذیری، سیستم هیدرولیک و مکانیک دستگاه بوده که توسط شرکت راک بهبود یافته است.

این دستگاه دارای یک تابلو کنترل و HMI برای کنترل سیستم دستگاه می باشد، که فرمان شروع به کار دستگاه از روی HMI توسط اپراتور صورت می گیرد، که نسبت به درجه تعیین شده ( بین ۳۰ تا ۳۶۰ درجه ) لوله را خم می کند.

فرمان حرکت جکها در سه مرحله صورت می پذیرد:

  1. در نقطه صفر دستگاه (محلی که دستگاه آماده گرفتن لوله برای خم کردن است)
  2. بسته شدن لوله گیرها (لحظه ای که لوله توسط اپراتور در جای خود قرار داده شده و توسط لوله گیرها محکم می شود)
  3. خم کردن لوله (هنگامی فرمان خم کردن لوله از طریق HMI داده می شود)

شرکت راک از طریق برنامه نویسی با روی PLC و کنترل حرکت جکها با تنظیم اورفیس آنها نقطه دقت کار و تنظیمات هیدرولیکی آن را به دست آورده و فشار کاری جکها را در ۱۶۰Br محاسبه کرده که در این فشار لوله در سایزهای ۳،۴،۵،۶ را فقط با تعویض قسمت لوله گیر دستگاه، خم می کند.

2)شیر مخلوط کن با کاربرد بهداشتی سری SMP-SC

SMP-SC یک نوع شیر نیوماتیکی مناسب محیط های تمیز و بهداشتی است. این شیر جهت مخلوط کردن دو نوع محصول می­ باشد که فقط در یک شیر جریان پیدا می­ کنند، همچنین این شیر برای استفاده در سیستم های لوله کشی فولاد ضد زنگ به کار می­ رود.

نحوه عملکرد:

این شیر به وسیله هوای فشرده از دور کنترل می­ شود. شیر از نوع NC) normally closed) است. شیر ۲ توپی آب بندی مجزا دارد که یک محفظه نشتی بین آن دو قسمت در شرایط فشار اتمسفریک در هر حالت کاری شیر  ایجاد می­ کند. محصولاتی که نشت کرده اند در محفظه نشتی جمع می­ شوند و از خروجی محفظه خارج می­ شوند. زمانی که شیر باز است محفظه نشتی بسته می ­شود و محصولات از یک خط وارد می­ شود و از خط دیگر خارج می­ شود.  شیر می­ تواند به صورت CIP (تمیز شدن در محل)  تمیز شود. این نوع شیر دارای یک لوله متعادل کننده در قسمت پایین بدنه است که  باعث می­ شود نسبت به فشار بالا و اثر ضربه قوچ آب حساس نباشد.

3) شیرهای دیافراگمی ITT Advantage

شیر دیافراگمی  (Diaphragm valve) از یک بدنه با پورتهای ورودی و خروجی ساخته شده است که به وسیله فشار بر دیافراگم تعبیه شده در آن میتوان مانع عبور سیال در پورتها شد . دیافراگم­ها معمولا از جنس قابل انعطاف لاستیکی ساخته میگردد که بسته به طراحی و مورد استفاده میتواند در مقابل خوردگی و فرسایش بسیار مقاوم باشد . در ولوهای دیافراگمی از آنجا که مکانیزم بازو بسته کردن از قسمت دیافراگم و پورتها جدا می­باشند آب بندی کاملی برقرار است بجز مواردی که دیافراگم سوراخ گردد . شیرهای دیافراگمی برای استفاده در صنایع غذایی و بهداشتی طراحی شده است و در مواردی که سیال خوردنده باشد نظیر اسیدها و یا حتی مواد ساینده نظیر سیمان می­توان از ولوهای لاستیکی یا رابری دیافراگمی استفاده کرد .شیرهای کنترلی شرکت  ITT که با برند Pure-Flo تولید می­شوند. شیرهایی با کیفیت ساخت بسیار بالا و دقیق هستند که در مصارف بهداشتی به کار می­روند. قطعات به کار رفته در این نوع شیر مناسب کلیه فرآیندهای بهداشتی در صنایعی از قبیل داروسازی، زیست فناوری و شیمی آلی است.

ویژگی ها

  • جداسازی: دیافراگم قطعات متحرک شیر را از سیال فرآیند جدا می­ کند.
  • عبور آسان سیال: سطح داخلی صاف و با کیفیت بالای شیر از گیر کردن سیال فرآیند و آلودگی ها خط تولید در شیر جلوگیری می­ کند.
  • سطح تماس حداقل: سطوح تماس با فرایند (به عنوان مثال بدن و دیافراگم) حداقل هستند، و باعث افزایش سهولت تمیز کردن و استریلیزاسیون می شوند.
  • تعمیرات در خط: طراحی این شیر به گونه ای انجام شده تا در خط تعمیر و نگهداری انجام شود.
  • سطح بسیار بهداشتی، استریل، تخلیه اتوماتیک از محیط، برای CIP و SIP

4) ترانسمیترهای فشار Rosemount ™ ۳۰۵۱

ترانسمیتر مدل ۳۰۵۱ Rosemount امکان کنترل بیشتر فرآیند در نیروگاه یا کارخانه محل نصب فراهم می­ شود، به طوری که پیچیدگی ها و اختلاف های استفاده از تجهیزات کنترلی دیگر را به حداقل می ­رساند، همچنین با استفاده از قابلیت بهره برداری از انواع ترانسمیترهای فشار، دما و تجهیزات مربوط به کنترل جریان توسط این نوع ترانسمیتر هزینه­ های کلی مربوط به خرید تجهیزات کنترلی کاهش پیدا می­ کند.  اطلاعات ارائه شده با این محصول به خریدار امکان عیب یابی، رفع نقص و حتی پیشگیری از خرابی های احتمالی را می­ دهد. Rosemount 3051 یک محصول با استاندارد بالا در صنایع است که راندمان و ایمنی بالایی در هنگام بهره برداری از آن را تضمین می ­کند.

ویژگی های برتر این محصول

  • ویژگی رفع نقص تغذیه: قابلیت تشخیص مشکلات مدار برق قبل از آسیب رساندن به فرآیند تولید
  • صفحه کاربری محلی: منوی راحت و دکمه های پیش بینی شده باعث شده کامیشنیگ این محصول در کمتر از ۱ دقیقه انجام شود.
  • قابلیت تنظیم ترانسمیتر در محیط های آلوده بدون اینکه لازم باشد قابل قابل دستگاه برداشته شود.

ایمنی و کارایی بالای ثابت شده در این کلاس صنعتی

  • بیش از ۷ میلیون از این قطعه نصب شده است.
  • دقت مرجع ۰٫۰۴ درصد از گستره عملکرد است.
  • ۱۰ سال ثبات در عملکرد دستگاه.
  • استاندارد (SIL2/3 (IEC 61508

 

 

5)عملگر پنوماتیکی Habonim

این عملگر پنوماتیکی دارای چرخ دنده ای با چهار دور است که گشتاوری معادل دو برابر عملگرهای پنوماتیکی استاندارد دارد. عملکرد فوق العاده این عملگر مدیون طراحی چهار پیستونه اختراع شده توسط شرکت Habonim است که باعث ایجاد گشتاور حول پیستون مرکزی می­شود. این به این معناست که برای یک سایز مشابه می­توانید دوبرابر گشتاور بیشتر داشته باشید یا قدرت مشابهی با وجود نیمی از اندازه در عملگرهای معمولی.

ویژگی ها

  • وزن سبک و اندازه کوچک
  • نیروهای متعادل
  • سایش کمتر
  • مقاومت در برابر خوردگی بالا
  • مصرف کمتر هوا
  • عملگرد سریع
  • قابل تنظیم به صورت عملکرد یک زمانه (بازگشت فنری) و عملکرد دو زمانه
  • کارایی بالا

6) گیج فشار Perma Cal

گیج فشار Perma-Cal
تست گیج
سایزسایزهای مختلف موجود است.
دقت: %۰٫۲۵، قابل تنظیم و رگلاژ

نظر شما برای “گیج فشار Perma Cal”

Fan Control And Limit Control Honeywell (7

انواع مدل های زیر موجود است:

L4029E 1219

L4029E 1029

L4069A 1060

L4068E 1047

 

کنترل محدود  L4029E هنگامی که در محل نصب آن دمای هوا به یک مقدار بحرانی برسد یک جریان را برقرار می کند و یا یک مدار ولتاژ پایین را برقرار می سازد.

کنترل محدود می تواند به عنوان یک حسگر آتش سوزی برای سیستم های تهویه مورد استفاده قرار بگیرد. بدین صورت که هنگامی که کنترلر دمای آتش را حس کند، دستور خاموش شدن فن را می دهد.

کنترل محدود  L4029E از اشاعه آتش توسط فن جلوگیری می کند.

۱کنترل محدود L4029E برای استفاده برای استفاده در کوره ها جهت فعال سازی قفل مثبت مشعل در صورت خرابی فن مورد استفاده قرار می گیرد.

۲– کنترل محدود L4029E به صورت کلید بی متال پرسرعت با قرار گرفتن در جریان هوا میتواند پاسخ سریعی به تغییرات دمایی بدهد.

۳– هنگامی که دما به نقطه معینی برسد کنترل محدود L4029E می تواند فعالیت فن و مشعل را فعال یا غیر فعال کند.

اسکرول به بالا