دستگاه تست الکتریکال، گشتاور و مرکزیابی فنر چرخشی

دستگاه تست الکتریکال، گشتاور و مرکزیابی فنر چرخشی، جهت بررسی اتصال و اندازه ­گیری مقاومت FCI و سیم ­های فرمان، گشتاور و مرکزیابی فنر چرخشی توسط گروه صنعتی طراحی و ساخته شده است. این دستگاه شامل سه بخش مکانیکی، کنترلی و الکترونیکی می‌باشد. 

فنر چرخشی  مجموعه­ ای با یک کابل مارپیچ نواری تخت یا flat است که در عملکرد صحیح چندین سیستم مانند کروز کنترل، کلید­های فرمان، بوق و غیره نقش مهمی دارد. بدون فنر چرخشی، بسیاری از سیستم‌های یک خودرو به صورت معمول کار نمی‌کنند. فنر چرخشی در زیر قاب فرمان قرار دارد. اگر زمانی فرمان خود را بردارید، شیء دایره­ای شکلی خواهید دید که معمولاً سیاه یا زرد است. این همان فنر چرخشی است و همیشه سیم ­هایی از آن به سمت ACU می‌­رود.

به طور کلی هر فنر چرخشی دارای چندین کانکتور است که به کلید­های روی فرمان متصل می­‌شوند و مواردی مانند کروز کنترل، ایربگ، صدای رادیو و بسیاری از عملکردهای دیگر را کنترل می‌­کنند. همچنین در فنر چرخشی­های جدید زاویه و سرعت چرخش فرمان از طریق ارتباط CAN به واحد ACU خودرو منتقل می‌­شود. لازم به ذکر است فرمان عمل کردن ایربگ نیز از طریق اتصال FCI روی فنر چرخشی به ایربگ منتقل می­‌شود.

دستگاه طراحی و ساخته شده توسط شرکت راک تمامی موارد مربوط فنر چرخشی را بررسی و تست می­‌کند.

این دستگاه در ابتدا اتصال و مقدار مقاومت کابل تخت یا Flat بررسی می­‌کند. در صورتی سالم بودن اتصال کابل Flat و همچنین در محدوده بودن میزان مقاومت سیم­های کابل flat دستگاه وارد مرحله دوم تست شده در این مرحله میزان گشتاور فنر چرخشی در محدود مجاز چرخش تست می­‌گردد. همچنین اتصال سیم FCI و میزان مقاومت آن نیز بررسی می‌­شود. زاویه چرخش و سرعت چرخش فنر چرخشی نیز با یک انکودر مقایسه می‌­گردد. در صورت سالم بودن قطعه فرایند حک حرارتی و صدور بارکد برای قطعه اتفاق می‌افتد.

دستگاه دارای یک رابط کاربری یاinterface  می­‌باشد که از بخش تنظیمات مهندسی، صفحه آزمون و بخش دستی تشکیل شده است.

در صفحه آزمون تمامی پارامترهای اندازه­‌گیری فنرچرخشی در حین تست نمایش داده می­‌شود و در صورت وجود خطا، نوع خطا نیز نمایش داده می‌­شود. 

همچنین کاربر می­تواند نوع فنر چرخشی و تعیین محدوده پارامترهای تست را در صفحه تنظیمات انتخاب یا تغییر دهد.  

تمامی اطلاعات مربوط فنرهای چرخشی به تست نیز در یک سرور ذخیره و قابل ردیابی است.

پیمایش به بالا